Foredrag eller Workshop #12

Butikken som forlystelse og service

Butikken som forlystelse og service

Kunderne søger på nettet, skal den fysiske butik lukkes?

Kundestrømmen søger på nettet og den længe erklærede dødsdom over de fysiske butikker er tæt på realitet. Men seriøst, det er da også oldschool kun at tænke butikken som stedet, der skal sælge varen. Situationen er den, at alle ser til og ingen gør noget. Så det er da ikke så sært, at butikken affolkes og har svært ved at betale huslejen selv. Spørgsmålet er; er det for sent og er lukningen uundgåelig eller skal vi finde kreativiteten frem og genopfinde den fysiske butik?

Den fysiske butik har stort potentiale som forlystelse og service

Svaret er klart; genopfind den fysiske butik. Den er afgørende for dit netsalg, den er dit stærkeste værn mod de rene internetbutikker og så er den en markedsføringskanal med helt nye muligheder. Med udgangspunkt i jeres virksomhed fortæller marketingekspert Alice Monberg fra et ledelsesperspektiv om hendes erfaring med at genbefolke butikken og øge salget via forlystelser og services. Du får indsigt i den fysiske butiks endnu ikke aktiverede potentialer. Og du beriges med konkrete idéer og inspiration til at genføde og retænke din fysiske butiks fremtidige rolle.

Temaer

Med udgangspunkt i de aktuelle omnichannel-tider og jeres situation genføder vi butikkens rolle og fokusere på at:

  • forstå behovet
  • visualiere potentialet
  • konkretisere nye roller
  • få case-inspiration
  • udpege nødvendig udvikling
  • indkredse kompetencebehov
  • tilpasse organisation
  • integrere med markedsføringen
  • håndtere økonomien og driften
  • planlægge rejsen

Form

På en energifyldt og ligefrem facon vækkes den fysiske butik op fra de døde. Som en Fugl Phönix ser du muligheder, du ikke har været i nærheden af at tænke. Stærkt inspireret og med idéerne stående i kø, får du ikke lukket et øje den kommende nat.

Anmeldelser

“Hun mener, at Danmark hænger fast i den gamle måde at drive fysisk butik på”

Anmeldelser

“Hun siger, hvis vi lukker de fysiske butikker, åbner vi for Amazon”

Ib Nørholm, Board strategist & Private investor

Anmeldelser

“Hun maler fremtidens butik som en inspirerende blanding af forlystelsespark, festlokaler og service-center”

Anmeldelser

“Alice Monberg ser skuespillere, entertainere og tjenere som nogle af fremtidens butiksmedarbejdere ..”

Liselotte Christensen, HR & Kommunikationschef, XL-BYG a.m.b.a.

Anmeldelser

“Hun tror på at butikken skal holde liv i lokalsamfundet for at holde liv i sig selv”

Vil du høre mere om “Butikken som forlystelse og service”

Skriv til AliceMonberg@TilbagePåSporet.dk og få svar med det samme eller ring på 23 65 83 30.

Om Alice Monberg

Alice Monberg har mange års erfaring med ledelse og markedsføring for de største brands i dansk erhvervsliv. Som oplægsholder, debattør og projekthjælp bringer hun energi og struktur. Hun er humoristisk og har begge ben solidt på jorden. Og hun provokerer til omtanke og står fast på, at verden hverken er grundlæggende forandret eller at markedsføring er blevet en uoverskuelig opgave i en digital verden.

Hun bryder kompleksitet ned til håndterbare opgaver og giver på strategisk og taktisk niveau redskaber, som gør det tydeligt for enhver, hvordan man hver eneste dag bidrager til virksomhedens succes. Alt sammen leveret med en forfriskende og overbevisende evne til at skære ind til benet.

Alice Monberg har bl.a. været ansat i LEGO®, Dansk Supermarked, XL-BYG® og LEGOLAND®.