Foredrag eller Workshop #9

Stop spild af IT-kroner

Stop spild af IT-kroner

IT-investeringerne står ikke mål med effekterne

Der er gået Wild West i marketingafdelingernes IT-investeringer. Fascinationen over big data og det at kunne vide alt om kunderne får investeringskronerne til at sidde løst. Enhver leder med selvrespekten i orden ser mest rolig ind i fremtiden, når der investeres på den digitale marketingfront. Men effekterne står ofte ikke mål med investeringerne eller udebliver helt. Og allerede nu har en del ledere konstateret at en del IT-investeringer forvandler sig til varme kartofler.

Også investeringer i big data kan og skal styres

Det handler ikke om, at du skal udelade IT-investeringer, men selvom big data er både fascinerende, kompleks og efterlader de fleste ledere med en snert af afmagt, så skal de håndteres præcist som alle andre investeringer. Din sunde fornuft og købmandsskabet skal på banen. Med udgangspunkt i jeres virksomhed fortæller Marketingekspert Alice Monberg fra et ledelsesperspektiv om hendes erfaringer med effekt og spild af IT-investeringer. Du får konkrete eksempler og beriges med specifikke input til din målrettede styring igennem det digitale investeringslandskab. Du kører hjem med bekræftelse af, at selvom du ikke er IT-nørd eller det der ligner, så har du allerede redskaberne til at lede udviklingen.

Temaer

Med udgangspunkt i jeres situation undersøges IT-investeringernes himmelflugt i marketingafdelingerne og vi fokuserer på at:

  • tegne det digitale landskab og faldgrupper
  • definere need og nice to have
  • genfinde den sunde fornuft
  • udpege styringsprincipperne
  • genoplive købmandsskabet
  • finde effektive arbejdsmetoder
  • stille krav til leverandører
  • beskrive krav til interne kompetencer

Form

På en energifyldt og ligefrem facon provokeres din manglende ledelse af et af dine største investeringsområder. Begrænset digitale viden har nulstillet din ledelsesmæssige selvtillid og retningen på din virksomheds digitale udvikling er uklar. Men du samles op og kører hjem med vished om, at du allerede er udstyret med de nødvendige ledelsesredskaber.

NB. Du skal acceptere marketing-cookies for at se denne video.

Anmeldelser

“IT-branchen har spundet guld på at gøre komplekst fremfor at forsimple”

Anmeldelser

“Hun siger, at lederne har sat sig selv udenfor døren på IT-området”

Anmeldelser

“Vi tør ikke andet end investere stort i digitalisering”

Anmeldelser

“IT-investeringer kan være effektfulde, men man skal også bruge sin sunde fornuft”

Marianne Pedersen, CEO, Index Retail A/S – Selskabet bag Bog&Idé og Legekæden

Anmeldelser

“Provokerende og masser af inspiration til selvrefleksion”

Henrik Thue Nielsen, Online digital Manager, XL-BYG a.m.b.a.

Vil du høre mere om “Stop spild af IT-kroner”

Skriv til AliceMonberg@TilbagePåSporet.dk og få svar med det samme eller ring på 23 65 83 30.

Om Alice Monberg

Alice Monberg har mange års erfaring med ledelse og markedsføring for de største brands i dansk erhvervsliv. Som oplægsholder, debattør og projekthjælp bringer hun energi og struktur. Hun er humoristisk og har begge ben solidt på jorden. Og hun provokerer til omtanke og står fast på, at verden hverken er grundlæggende forandret eller at markedsføring er blevet en uoverskuelig opgave i en digital verden.

Hun bryder kompleksitet ned til håndterbare opgaver og giver på strategisk og taktisk niveau redskaber, som gør det tydeligt for enhver, hvordan man hver eneste dag bidrager til virksomhedens succes. Alt sammen leveret med en forfriskende og overbevisende evne til at skære ind til benet.

Alice Monberg har bl.a. været ansat i LEGO®, Dansk Supermarked, XL-BYG® og LEGOLAND®.