Foredrag eller Workshop #4

Mediernes roller i fremtiden

Mediernes roller i fremtiden

IT og taktisk salg gør medierne kedelige

Markedsføring er blevet kedeligt. Det er kedeligt at lave og kedeligt at modtage. Marketingbranchen oplever faldende salgseffekter, fordi den er i gang med at kede forbrugernes opmærksomhed væk. Der er ikke sket noget med forbrugerne, men marketingafdelingerne og bureauerne er blevet for dovne. Også i din marketingafdeling er opmærksomheden vendt mod taktisk salg og IT-udvikling i jagten på personaliseret markedsføring. Og midt i det hele glemte du kreativiteten og du glemte at tjekke, om kunderne gider bruge tid på din markedsføring.

Nye medieroller hiver kundernes opmærksomhed tilbage

Det er på høje tid, at du redefinerer mediernes roller. Du skal sikre dig kundernes opmærksomhed og dit fremtidige salg ved at give de enkelte medier nye former og nyt indhold. Med udgangspunkt i din virksomhed fortæller marketingekspert Alice Monberg om hendes erfaringer med at give medierne nye roller, ny form og nyt indhold. Du får specifikke bud på, hvad der skal til for at kunderne vil elske dine medier og markedsføring. Og du beriges med inspiration og konkrete værktøjer til dit arbejde med at udvikle, strukturere og organisere fremtidens medieroller i din virksomhed. På turen hjem vil du være overbevist om, at en genoplivning af kreativiteten i din markedsføring vil bringe effekterne af dine medier og kampagner tilbage i vækst.

Temaer

Med udgangspunkt i jeres virksomhed visualiserer vi mediernes fremtidige form og indhold, og vi fokuserer på at:

  • forstå kundernes krav til medier og markedsføring
  • definere det enkelte medies form
  • definere det enkelte medies indhold
  • planlægge indhold på tværs af medier
  • afklare de nødvendige kompetencer
  • udpege samarbejdspartnere
  • planlægge udviklingsprocessen
  • sikre driften i hverdagen

Form

På en energifyldt og lligefrem facon opstilles konkrete og håndgribelige svar på, hvordan du atter bringer markedsføringseffekterne i vækst. Gennem selverkendelse og en kærlig opsang pustes der nyt liv i medierne. Du får optimismen tilbage og får lyst til at respektere dine kunders tid med kreativt indhold på tværs af dine medier.

NB. Du skal acceptere marketing-cookies for at se denne video.

Anmeldelser

“En som tør udfordre business as usual ved at vende hele molevitten på hovedet og skabe underholding der tiltrækker fremfor reklamer som frastøder”

Nicolai Elmqvist Co-founder, Pointvoucher

Anmeldelser

“Jeg troede, at kunderne havde ændret sig, og ikke ville have reklamer. Men der er håb, det har de ikke”

Anmeldelser

“Det var et kærligt los bagi på den gode måde – jeg blev nærmest resat”

Jesper Christensen, Salgs- & Marketingdirektør, BrandFactory Denmark A/S

Anmeldelser

“Energifyldt og medrivende

Marianne Pedersen, CEO, Index Retail A/S – Selskabet bag Bog&Idé og Legekæden

Anmeldelser

“Fremtidens marketingarbejde bliver både sjovere for kunderne og medarbejderne”

Vil du høre mere om “Mediernes roller i fremtiden”

Skriv til AliceMonberg@TilbagePåSporet.dk og få svar med det samme eller ring på 23 65 83 30.

Om Alice Monberg

Alice Monberg har mange års erfaring med ledelse og markedsføring for de største brands i dansk erhvervsliv. Som oplægsholder, debattør og projekthjælp bringer hun energi og struktur. Hun er humoristisk og har begge ben solidt på jorden. Og hun provokerer til omtanke og står fast på, at verden hverken er grundlæggende forandret eller at markedsføring er blevet en uoverskuelig opgave i en digital verden.

Hun bryder kompleksitet ned til håndterbare opgaver og giver på strategisk og taktisk niveau redskaber, som gør det tydeligt for enhver, hvordan man hver eneste dag bidrager til virksomhedens succes. Alt sammen leveret med en forfriskende og overbevisende evne til at skære ind til benet.

Alice Monberg har bl.a. været ansat i LEGO®, Dansk Supermarked, XL-BYG® og LEGOLAND®.