Foredrag eller Workshop #7

Effektiv markedsføring på Google

Effektiv markedsføring på Google

Ledere prioriterer forkert når de opgiver at forstå Google-markedsføring

Opfattelsen ér fejlagtigt, at Google-markedsføring primært er for netbutikker. De fleste ledere opgiver på forhånd at forstå området og placerer aben i IT-afdelingen for der at se den drukne i kampen med nye IT-udviklingsprojekter. Tilbage står, at mange virksomheders synlighed på Google overlades til eksterne bureauer og hér starter Adwords-omkostningernes himmelflugt. Markedsføring på søgemaskiner som Google er blevet et blind spot for virksomhedsledere, hvorfor mange af de investerede marketingkroner er ren spild. Med mediets enorme betydning er den fremtidsorienterede leder ganske enkelt nødt til at erhverve sig basal viden på området.

Google skal prioriteres som fremtidens helt store markedsføringskanal

Den gode nyhed er, at markedsføring på Google slet ikke er så kompliceret og du har selv stor indflydelse på effekterne og omkostningerne. Med udgangspunkt i jeres virksomhed forklarer Marketingekspert Alice Monberg fra et ledelsesperspektiv om hendes erfaringer med effektiv markedsføring på Google. Du får konkret viden om de grundlæggende principper i Google-markedsføring. Og du beriges med specifikke bud på, hvordan du prioriterer, strukturerer og organiserer området. Håndgribeligt informeret og inspireret kører du hjem med værktøjer og indsigter, der sikrer dig effektiv gavn af fremtidens helt store markedsføringskanal.

Temaer

Med udgangspunkt i jeres situation dykker vi ned i Google som den nye store markedsføringskanal og vi fokuserer på at:

  • udpege markedsføringsmulighederne
  • definere principperne for betalt markedsføring
  • definere principperne for gratis markedsføring
  • forstå stamdatas betydning
  • afklare nødvendige kompetencer
  • placere Google-medarbejdere i organisationen
  • konkretisere arbejdsmetoder
  • specificere værktøjer

Form

På en energifyldt og ligefrem facon overraskes og overbevises du om, at effektiv Google markedsføring griber helt ind i hjertet af din virksomhed. De fine Google floskler trækkes ned på jorden og relateres til din virksomhed og dig som leder. Og du fyldes med energi til at topprioritere området i din virksomhed.

Anmeldelser

“Hun konkretiserer betydningen af Google synlighed”

Anders Høgenhof, Global Search Manager, Arla Foods Global Digital

Anmeldelser

“Som leder bliver man nødt til at forstå Google markedsføring”

Anmeldelser

“Google markedsføring er vigtigt både for netbutikker og fysiske butikker”

Anmeldelser

“Google markedsføring er vigtigt både for netbutikker og fysiske butikker”

Michael Thim, Regional President, Nordics & Baltics, IPG Mediabrands

Anmeldelser

“Trefjerdedele af alle køb starter på nettet”

Ib Nørholm, Board strategist & Private investor

Vil du høre mere om “Effektiv markedsføring på Google”

Skriv til AliceMonberg@TilbagePåSporet.dk og få svar med det samme eller ring på 23 65 83 30.

Om Alice Monberg

Alice Monberg har mange års erfaring med ledelse og markedsføring for de største brands i dansk erhvervsliv. Som oplægsholder, debattør og projekthjælp bringer hun energi og struktur. Hun er humoristisk og har begge ben solidt på jorden. Og hun provokerer til omtanke og står fast på, at verden hverken er grundlæggende forandret eller at markedsføring er blevet en uoverskuelig opgave i en digital verden.

Hun bryder kompleksitet ned til håndterbare opgaver og giver på strategisk og taktisk niveau redskaber, som gør det tydeligt for enhver, hvordan man hver eneste dag bidrager til virksomhedens succes. Alt sammen leveret med en forfriskende og overbevisende evne til at skære ind til benet.

Alice Monberg har bl.a. været ansat i LEGO®, Dansk Supermarked, XL-BYG® og LEGOLAND®.