Foredrag eller Workshop #8

Forbrugerbetalt markedsføring

Forbrugerbetalt markedsføring

Markedsføring som disciplin er skakmat

Markedsføringen som vi kender den, har udspillet sin rolle og et af virksomhedernes vigtigste aktiver, nemlig branding og salgsmarkedsføring er skakmat. Halvdelen af befolkningen siger nej-tak og ingen gider se tv-reklamer. Marketingbudgetterne skrues ned, for det virker jo alligevel ikke. Og ledelserne krydser fingre for at IT og digitalisering er et alternativ. Men nej, det er de desværre ikke – det ved vi allerede nu. Markedsføring som disciplin er under afvikling og det er på høje tid, at vi genopfinder og sikrer den som det stærke aktiv i succesfuld virksomhedsudvikling.

Forbrugerne er villige til at betale for markedsføring!

Den gode nyhed er, at hvis du laver den rigtige markedsføring, så vil kunderne hellere end gerne have den. De er endda villige til at betale for den. Men rigtig markedsføring er noget helt andet end det, du laver i dag. Med udgangspunkt i jeres virksomhed fortæller marketingekspert Alice Monberg fra et ledelsesperspektiv om hendes erfaring med succesfuld brugerbetalt markedsføring. Du får konkrete eksempler og du beriges med specifikke input til din udvikling, strukturering og organiseringen af brugerbetalt markedsføring. Du vil køre udfordret og stærkt inspireret hjem. Og du vil tænke, at det er nu du skal evaluere og retænke din marketingmodel.

Temaer

Med udgangspunkt i jeres situation genføder vi markedsføringen og udvikler markedsføringsaktiviteter, som kunderne sågar er villige til betale for og vi fokuserer på at:

  •  forstå behovet
  • definere markedsføring som kultur
  • vise eksempler på brugerbetalt markedsføring
  • gøre branding og salgsmarkedsføring brugerbetalt
  • forstå nye kompetencebehov
  • udpege samarbejdspartnere
  • planlægge hvordan
  • styre udviklingen og produktionen i hverdagen

Form

På en energifyldt og ligefrem facon overraskes du over, hvor sort fremtiden tegner sig for din markedsføring. Men du overbevises også om, at der findes spændende og stærke alternativer, som forbrugerne endda vil finansiere for dig.

NB. Du skal acceptere marketing-cookies for at se denne video.

Anmeldelser

“Mega anderledes og meget inspirerende

Jesper Christensen, Salgs- & Marketingdirektør, BrandFactory Denmark A/S

Anmeldelser

“Jeg har genvundet troen på, at kunderne gerne vil have markedsføring”

Anmeldelser

“Fremtidssikringen ligger også i, at kunderne er villige til at betale for markedsføringen”

Albert Funder, Chairman, Agency Spring

Anmeldelser

“Markedsføring kommer til at tage en markant drejning fremover”

Anmeldelser

“Rejsen mod fremtidens Marketingafdeling bliver super spændende, hvis Alice Monberg ser rigtigt”

Liselotte Christensen, HR & Kommunikationschef, XL-BYG a.m.b.a.

Vil du høre mere om “Forbrugerbetalt markedsføring”

Skriv til AliceMonberg@TilbagePåSporet.dk og få svar med det samme eller ring på 23 65 83 30.

Om Alice Monberg

Alice Monberg har mange års erfaring med ledelse og markedsføring for de største brands i dansk erhvervsliv. Som oplægsholder, debattør og projekthjælp bringer hun energi og struktur. Hun er humoristisk og har begge ben solidt på jorden. Og hun provokerer til omtanke og står fast på, at verden hverken er grundlæggende forandret eller at markedsføring er blevet en uoverskuelig opgave i en digital verden.

Hun bryder kompleksitet ned til håndterbare opgaver og giver på strategisk og taktisk niveau redskaber, som gør det tydeligt for enhver, hvordan man hver eneste dag bidrager til virksomhedens succes. Alt sammen leveret med en forfriskende og overbevisende evne til at skære ind til benet.

Alice Monberg har bl.a. været ansat i LEGO®, Dansk Supermarked, XL-BYG® og LEGOLAND®.