Foredrag eller Workshop #3

Effektivisér dine medieindkøb

Effektivisér dine medieindkøb

Selv de største medieindkøbere kan spare penge og få større effekt

De ved det ikke, men stort set alle virksomheder har et stort effektiviseringspotentiale på medieindkøb. Trods medieindkøbenes store andel af marketingbudgetterne overlades håndteringen af medieindkøb i selv de største virksomheder oftest til mediebureauerne. Medieindkøb virker komplekst og det er vanskeligt at forstå de bagvedliggende principper. Resultatet er at tilliden til kvaliteten i f.eks. den leverede tv-eksponering og digitale bannere er stor, ja tæt på naiv. I langt de fleste virksomheder er der besparelsespotentialer i millionklassen alene på tv-indrykningen.

Det hele handler om viden og værktøjer

Men medieindkøb er slet ikke så komplekst endda. Med udgangspunkt i jeres virksomhed fortæller Marketingekspert Alice Monberg om, hvordan du med simple værktøjer kan reducere medieomkostningerne og samtidig opnå større effekter. Du får specifik viden om principperne bag effektive medieindkøb. Og du beriges med konkrete inputs og værktøjer, som flytter medieindkøb fra at være komplekst og en praktikalitet til at være håndgribeligt, interessant og et område med stort effektiviseringspotentiale. Din oplevelse vil være, at du får et klart billede af, hvor du skal sætte ind for at få større mediesynlighed og reducerede medieomkostninger allerede på næste års marketingbudget.

Temaer

Med udgangspunkt i jeres virksomhed gennemgår vi kerneområderne i fremtidsorienteret medieindkøb og vi fokuserer på at:

  • forstå grundprincipperne
  • definere kvalitetsparametrene
  • opstille indkøbskrav
  • evaluere leveringer
  • udvikle samarbejdet med mediebureau
  • balancere kanalmix
  • planlægge fremtiden

Form

På en energifyldt og ligefrem facon gøres medieindkøb interessant og håndgribeligt. Og du overbevises om, at du kan effektivisere din medieindkøb og opnå store besparelser. Medieindkøb trækkes ned på jorden og gøres vedkommende også for dig og din virksomhed. På køreturen hjem vil du få tanken om, at du her har fundet nøglen til at finansiere omkostningerne til alle de nye mediers indtog i din marketingpalette.

Anmeldelser

“Hun gør TV-indkøb sexet og interessant”

Christine Kalker, Global COO, Media Path

Anmeldelser

“Medieindkøb har jeg helt overladt til mediebureauet, men det gør jeg ikke fremover. Hun har givet mig forstand på det selv”

Anmeldelser

“Jeg har før hørt om medieauditorer, men nu ved jeg, hvad det er og hvordan jeg kan bruge dem”

Anmeldelser

“Energifyldt og medrivende”

Marianne Pedersen, CEO, Index Retail A/S – Selskabet bag Bog&Idé og Legekæden

Anmeldelser

“Det står nu klart, at virksomheder, der forstår medie-indkøb, får de bedste priser”

Anmeldelser

“Gennem medie-auditering har jeg opdaget, at vi betalte flere millioner for meget”

Vil du høre mere om “Effektivisér dine medieindkøb”

Skriv til AliceMonberg@TilbagePåSporet.dk og få svar med det samme eller ring på 23 65 83 30.

Om Alice Monberg

Alice Monberg har mange års erfaring med ledelse og markedsføring for de største brands i dansk erhvervsliv. Som oplægsholder, debattør og projekthjælp bringer hun energi og struktur. Hun er humoristisk og har begge ben solidt på jorden. Og hun provokerer til omtanke og står fast på, at verden hverken er grundlæggende forandret eller at markedsføring er blevet en uoverskuelig opgave i en digital verden.

Hun bryder kompleksitet ned til håndterbare opgaver og giver på strategisk og taktisk niveau redskaber, som gør det tydeligt for enhver, hvordan man hver eneste dag bidrager til virksomhedens succes. Alt sammen leveret med en forfriskende og overbevisende evne til at skære ind til benet.

Alice Monberg har bl.a. været ansat i LEGO®, Dansk Supermarked, XL-BYG® og LEGOLAND®.