Foredrag eller Workshop #10

Personalisering – fup eller fakta

Personalisering – fup eller fakta

Personalisering en etisk brandudfordring

Personaliseret markedsføring og relevans er det helt store. Ja, det er IN og aktiveres i øjeblikket enmas for at dæmme op for forbrugerenes afstandtagen til reklame. Personalisering og opsamling af individuelle data vil udfordre virksomhederne på etikken og brandingen på den lange bane. Når kunderne opdager omfanget af virksomhedernes viden om den enkelte, vil de ødelæggende shitstorme stå i kø. Etik bliver en ny valuta og det er nu virksomhederne skal igang med ægte etiske overvejelser.

Drop personalisering og styrk dit brand

Den gode nyhed er, at det slet ikke er så farligt helt at springe personaliseret markedsføring over. Det kan faktisk vise sig at være en af din virksomheds helt store brandfordele. Med udgangspunkt i jeres virksomhed fortæller marketingekspert Alice Monberg fra et ledelsesperspektiv om hendes erfaringer med fup og fakta i personaliseret markedsføring. Du får konkrete indsigter i muligheder og risici ved brug af individuelle data. Og du beriges med specifikke inputs og redskaber til at tage de etiske drøftelser og lade etik blive end del af brandingen.

Temaer

Med udgangspunkt i jeres situation gåes personalisering som markedsføringsdisciplin efter i sømmene og vi fokuserer på at:

  • forstå forudsætningerne
  • definere mulighederne
  • konkretisere risici
  • vurdere effekten
  • udregne konsekvensen af at lade være
  • overveje etikken
  • drøfte samfundsmæssige konsekvenser

Form

På en energifyldt og ligefrem facon sættes din moral på arbejde, og dine drømme om personalisering som den nye vej ind til kunderne punkteres. Men du overbevises også om langt lettere, billigere og mere effektive veje ind til dine kunder – alt sammen uden at udfordre din nattesøvn.

NB. Du skal acceptere marketing-cookies for at se denne video.

Anmeldelser

”Alice Monberg siger, at virksomhedsledelserne skal tale om etik. Det er jeg helt enig i”

Liselotte Christensen, HR & Kommunikationschef, XL-BYG a.m.b.a.

Anmeldelser

“Forbrugerne er mere ens end forskellige”

Anmeldelser

“I mit samarbejde med Alice har jeg oplevet en marketeer der innoverer”

Nicolai Elmqvist Co-founder, Pointvoucher

Anmeldelser

“Jeg tør ikke tænke George Orwall 2030”

Anmeldelser

“Fordi det er digitalt er det usynligt for forbrugerne”

Vil du høre mere om “Personalisering – Fup eller fakta”

Skriv til AliceMonberg@TilbagePåSporet.dk og få svar med det samme eller ring på 23 65 83 30.

Om Alice Monberg

Alice Monberg har mange års erfaring med ledelse og markedsføring for de største brands i dansk erhvervsliv. Som oplægsholder, debattør og projekthjælp bringer hun energi og struktur. Hun er humoristisk og har begge ben solidt på jorden. Og hun provokerer til omtanke og står fast på, at verden hverken er grundlæggende forandret eller at markedsføring er blevet en uoverskuelig opgave i en digital verden.

Hun bryder kompleksitet ned til håndterbare opgaver og giver på strategisk og taktisk niveau redskaber, som gør det tydeligt for enhver, hvordan man hver eneste dag bidrager til virksomhedens succes. Alt sammen leveret med en forfriskende og overbevisende evne til at skære ind til benet.

Alice Monberg har bl.a. været ansat i LEGO®, Dansk Supermarked, XL-BYG® og LEGOLAND®.