Foredrag eller Workshop #5

Fremtidens Marketingafdeling

Fremtidens Marketing-afdeling

I Marketingafdelingen sidder alle pigerne, der ved noget om farver

For blot få år siden betragtedes Marketingafdelingen i de danske virksomheder som afdelingen for spøg, skæmt, farver og grafik. Ja, i Marketingafdelingen formøblede de alle de andre afdelingers møjsommeligt indtjente penge. Sådan er det ikke længere. Marketing er blevet hardcore salg og der fokuseres både på grafik og Excl-ark. Men det er ikke nok. Hvis du vil vinde kundernes opmærksomhed, er det på høje tid at foretage gennemgribende ændringer i din Marketingorganisation.

Fra markedsøkonomer til skuespillere, journalister og automatiseringseksperter

Den professionelle Marketingafdeling skal befolkes af helt nye kompetencer. Du skal udskifte generalisterne med specialister. Med udgangspunkt i jeres virksomhed anskueliggør Marketingekspert Alice Monberg fra et ledelsesperspektiv, hvorfor din Marketingafdeling ikke skal befolkes af markedsøkonomer og cand.merc.´er, men af eventmagere, skuespillere, produktudviklere, automatiseringseksperter, webudviklere, SEO-/SEM-eksperter og journalister. Du får konkret viden om fremtidens krav til kundeorienterede og effektive Marketingafdelinger. Og med håndgribelige indsigter, konkrete værktøjer og inspiration drager du hjem med energi og mod på at udvikle din marketingorganisation til en vinderorganisation.

Temaer

Med udgangspunkt i jeres virksomhed kigger vi ind i fremtidens Marketingafdeling og vi fokuserer på at:

  • forstå opgaverne
  • forstå marketingrollen i organisationen
  • konkretisere arbejdsmetoderne
  • forstå medarbejderkravene
  • definere nødvendige kompetencer
  • definere ledelseskompetencerne
  • stille kravene til uddannelserne
  • udpege nødvendige værktøjer
  • planlægge rejsen derhen

Form

På en energifyldt og ligefrem facon bliver du overbevist om, at udvikling af din Marketingorganisation er en nødvendig del af din vinderstrategi. Den traditionelle Marketingafdeling aflives for at genopstå med helt nye kompetencer. Du tænker wauw og fyldes med energi og lyst til at planlægge og igangsætte rejsen mod fremtidens Marketingafdeling.

Anmeldelser

“Hun får mig til helt tydeligt at se, hvordan min marketingafdeling skal se ud om 3 år”

Jesper Christensen, Salgs- & Marketingdirektør, BrandFactory Denmark A/S

Anmeldelser

“Med den rette udvikling går Marketingfunktionen fra at ville blande sig i alt til at være en skarp intern sparringspartner”

Anmeldelser

“Energifyldt og medrivende

Marianne Pedersen, CEO, Index Retail A/S – Selskabet bag Bog&Idé og Legekæden

Anmeldelser

“Marketing spiller en stigende rolle i vindervirksomhederne”

Anmeldelser

“Når man læser Alice Monbergs bog, står det lysende klart, at vi fremover skal have en helt ny tilgang til markedsføring”

Liselotte Christensen, HR & Kommunikationschef, XL-BYG a.m.b.a.

Vil du høre mere om “Fremtidens Marketingafdeling”

Skriv til AliceMonberg@TilbagePåSporet.dk og få svar med det samme eller ring på 23 65 83 30.

Om Alice Monberg

Alice Monberg har mange års erfaring med ledelse og markedsføring for de største brands i dansk erhvervsliv. Som oplægsholder, debattør og projekthjælp bringer hun energi og struktur. Hun er humoristisk og har begge ben solidt på jorden. Og hun provokerer til omtanke og står fast på, at verden hverken er grundlæggende forandret eller at markedsføring er blevet en uoverskuelig opgave i en digital verden.

Hun bryder kompleksitet ned til håndterbare opgaver og giver på strategisk og taktisk niveau redskaber, som gør det tydeligt for enhver, hvordan man hver eneste dag bidrager til virksomhedens succes. Alt sammen leveret med en forfriskende og overbevisende evne til at skære ind til benet.

Alice Monberg har bl.a. været ansat i LEGO®, Dansk Supermarked, XL-BYG® og LEGOLAND®.