Foredrag eller Workshop #2

Gør dig uafhængig af tilbudsavisen

Gør dig uafhængig af tilbudsavisen

Tilbudsavisen er desværre ikke død

Tilbudsavisen er erklæret død op til flere gange, men dens evne til at indeholde mange tilbud og nå ud til mange gør, at den fortsat virker alt for godt og desværre er livsnerven for mange retailere. Tilbudsavisen er et paradoks i lys lue som marketingcheferne føler sig gammeldags ved at holde fast i. Kunder siger i stigende grad nej-tak, distributionspriserne er på himmelflugt og den beslaglægger en frustrerende stor andel af marketingbudgetterne. Mange alternativer særligt på de nye sociale medier er afprøvet, men intet kan tilnærmelsesvis hamle op med tilbudsavisen.

Fra tilbudsavis til underholdning

Men det er muligt at finde alternativer og nye markedsføringssetups. Men du skal igang nu. Med udgangspunkt i jeres virksomhed fortæller Marketingekspert Alice Monberg om hendes erfaringer med udvikling af alternativer til avismarkedsføring. Du får konkrete bud på redefinerede og mere kreative medieroller. Og du beriges med specifikke værktøjer og inspiration til dit trykte og digitale arbejde med at frigøre din virksomhed fra tilbudsavisen. Du møder på job næste dag med et klart billede af de skridt du skal tage for at planlægge, organisere og implementere en sucessfuld fremtid uden tilbudsavis.

Temaer

Med udgangspunkt i jeres virksomhed visualiserer vi en fremtid uafhængig af tilbudsavisen og vi fokuserer på at:

  • forstå nødvendigheden
  • planlægge processen
  • udvikle alternativer
  • kontrollere processen
  • minimere risici
  • tilpasse kompetencer
  • tilpasse organisationen

Form

På en energifyldt og ligefrem facon vil du blive overbevist om, at du også vinder i en fremtid uden tilbudsavis. Latterliggørelsen af tilbudsavisen sættes i skammekrogen og de sociale mediers egen tro på at være alternativer punkteres. Du fyldes med energi og ikke mindst med lyst til at planlægge dit effektive og meget mere kreative alternativ.

Anmeldelser

“Hun finder alternativer, når nu Monopolet på avisdistribution slår bunden ud af marketingbudgetterne”

Albert Funder, Chairman, Agency Spring

Anmeldelser

“Hun drømte om at de sociale medier kunne være alternativer til tilbudsavisen. Den holdt ikke”

Anmeldelser

“Energifyldt og medrivende”

Marianne Pedersen, CEO, Index Retail A/S – Selskabet bag Bog&Idé og Legekæden

Anmeldelser

“Tilbudsavisen sælger varer, men hun siger den keder forbrugerne. Det holder jo ikke i længden”

Anmeldelser

“Hun er ikke rådvild og giver et klart billede af fremtidens markedsføring”

Vil du høre mere om “Gør dig uafhængig af tilbudsavisen”

Skriv til AliceMonberg@TilbagePåSporet.dk og få svar med det samme eller ring på 23 65 83 30.

Om Alice Monberg

Alice Monberg har mange års erfaring med ledelse og markedsføring for de største brands i dansk erhvervsliv. Som oplægsholder, debattør og projekthjælp bringer hun energi og struktur. Hun er humoristisk og har begge ben solidt på jorden. Og hun provokerer til omtanke og står fast på, at verden hverken er grundlæggende forandret eller at markedsføring er blevet en uoverskuelig opgave i en digital verden.

Hun bryder kompleksitet ned til håndterbare opgaver og giver på strategisk og taktisk niveau redskaber, som gør det tydeligt for enhver, hvordan man hver eneste dag bidrager til virksomhedens succes. Alt sammen leveret med en forfriskende og overbevisende evne til at skære ind til benet.

Alice Monberg har bl.a. været ansat i LEGO®, Dansk Supermarked, XL-BYG® og LEGOLAND®.